Sunday 30 December 2012

MasyaAllah!!! Gua Biru Yang Luar Biasa Di Croatia


Melayukini.net – Gua Biru Yang Luar Biasa Di Croatia (6 Foto) | Terdapat sebuah gua yang luar biasa terletak di kawasan kepulauan Bisevo, Croatia, Gua Biru @ Blue Cave ini merupakan salahsebuah gua yang paling cantik di dunia.Gua ini mula dikenali pada tahun 1884 apabila sebahagian dari dinding tempat masuk gua ini telah diletupkan, Sebelum itu, laluan masuk ke dalam gua ini hanya melalui selaman bawah laut. Masa yang paling ideal untuk melawat gua ini adalah pada jam 11 pagi hingga 12 tengah hari apabila cahaya matahari memasuki air dan terpantul pada batu kapur di dasar gua ini. Ia menghasilkan warna biru yang sungguh menakjubkan. Jom lihat gambar di bawah ini.Melayukini.net - Sungguh indah suasana dalam gua ini. Walaupun hakikatnya warna ini merupakan tindak balas cahaya matahari yang masuk ke dalam gua ini, kemudian dipantulkan pula dari batu kapur ia telah mencipta satu suasana yang indah. Betapa indahnya ciptaanMu ya Allah.

No comments:

Post a Comment